zondag 8 november 2015

Hoe geef je feedback aan jouw leidinggevende?

Deze vraag komt regelmatig tijdens de cursus (of bij teamcoaching).

"Nou vraag het hemzelf" is mijn antwoord dan...
Volgens mij zit ie hier...

Medewerker: Hoe geef ik feedback aan jou?
Leidinggevende: Nou gewoon doen.
Medewerker: Ja maar ik bedoel, Hoe.
Leidinggevende: Wat wil je kwijt?
Medewerker: Dat vind ik juist lastig.
Leidinggevende: Wat is lastig voor je?
Medewerker: Nou juist dit..., het geven, ik weet niet hoe ik het moet brengen of zeggen.
Leidinggevende: Nou kom op, zo moeilijk ben ik toch niet.
Medewerker: Nee dat is ook zo, maar ik durf het niet te zeggen.
Leidinggevende: Wat durf je niet te zeggen?
Medewerker: Dat is nou net het probleem...
Leidinggevende: Ok, het gaat dus niet om Hoe, maar om Wat?
Medewerker: Nee het gaat om beide.
Leidinggevende: Mag ik jou feedback geven dan?
Medewerker: Ja prima, doe maar...
Leidinggevende: Ik merk dat het een gesprek is, (korte pauze) waarbij we niet veel verder komen. Herken je dat?
Medewerker: Ja het schiet niet op zo.
Leidinggevende: Ik begin af te haken, weet je waarom?
Medewerker: Nou?
Leidinggevende: Je draait er volgens mij omheen, we komen zo niet verder en ik wil een PUNT.
Medewerker: Ja dit bedoel ik nou, jij kan zo mooi een punt maken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten